Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie na nowym kliencie
Większość freelancerów online nigdy nie spotka swoich klientów w prawdziwym życiu, dlatego tak ważne jest, aby zrozumieć, jak zrobić dobre pierwsze wrażenie na nowym kliencie bez wychodzenia z domu. Oto kilka wskazówek, jak zrobić dobre pierwsze wrażenie na nowym kliencie.
Odrób swoją pracę domową
Zanim jeszcze zaczniesz spotkanie z nowym klientem, musisz odrobić pracę domową. Odpowiednie przygotowanie jest kluczem do zademonstrowania klientowi nie tylko profesjonalizmu, ale również tego, że Ci zależy. Oto kilka działań, które powinieneś podjąć przed spotkaniem:
- Zbadaj firmę (produkty, usługi, misja, dane demograficzne, itp.)
- Zbadaj klienta (jego kulturę, historię zawodową, itp.)
- Zapoznaj się ze stanowiskiem pracy i wymaganiami
- Stwórz portfolio online z odpowiednimi, podobnymi pracami
Ubierz się na sukces
Freelancerzy mają to szczęście, że do pracy mogą chodzić w piżamach, ale nie powinieneś tego robić, gdy spotykasz się z nowym klientem. Nawet online, powinieneś ubrać się tak, jakbyś szedł na rozmowę kwalifikacyjną. Szczotkuj włosy, noś profesjonalne ubrania i upewnij się, że twoje tło jest czyste i schludne.
Bądź punktualny
"Utknąłem w korku" nie jest już realną wymówką, aby spóźnić się na spotkanie, gdy wszystko odbywa się online. Najlepiej byłoby, gdybyś zawsze starał się wyprzedzić swojego potencjalnego klienta w dotarciu na miejsce spotkania i upewnić się, że wszelkie trudności techniczne zostały rozwiązane przed jego przybyciem. Po prostu pamiętaj o tej mantrze: "Wczesne przybycie na czas, punktualność to spóźnienie, a spóźnienie jest nie do przyjęcia".
Nawiąż połączenie
Kiedy po raz pierwszy spotykasz nowego klienta, stworzenie więzi z nim jest potężnym narzędziem. Tworząc więź, klient poczuje, że jesteś bardziej godny zaufania i będzie Cię lepiej pamiętał, gdy przyjdzie czas na porównanie potencjalnych pracowników. Chcesz być pierwszą osobą, o której pomyślą.
Słuchaj uważnie
Musisz słuchać uważnie i robić notatki podczas spotkania z nowym klientem. Jeśli nie jesteś skuteczny w słuchaniu i pisaniu jednocześnie, możesz zapytać klienta, czy możesz nagrać spotkanie, aby przejrzeć po. Pamiętaj tylko, aby mieć swój system nagrywania przygotowany z wyprzedzeniem, że pytasz o pozwolenie przed nagraniem, i że masz zapasowy plan notowania w przypadku, gdy mówią nie.
Bądź realistą
Freelancerzy są uczeni, aby powiedzieć "tak" na prawie każde żądanie. Jednak musisz być realistą jeśli chodzi o swój czas i możliwości. Nie obiecuj im czegoś, czego nie możesz zrealizować. Najlepiej jest zapewnić jasne oczekiwania i granice od razu po rozpoczęciu pracy. W ten sposób będziesz w stanie stworzyć uczciwą i pełną szacunku relację z klientem.
Rozwiąż ich problem
Głównym celem spotkania z nowym klientem jest zademonstrowanie mu, że możesz rozwiązać jego problem szybko i skutecznie. Aby to zrobić, podziel się z klientem tym, jak działają Twoje procesy, jak rozwiążesz jego problem i jak możesz zaoszczędzić jego pieniądze. Jeśli klient wie, że jesteś wysokiej jakości, rozsądnym cenowo rozwiązaniem jego problemu, będzie chciał Cię zatrudnić.
Więcej na: http://publidot.pl