Napisanie skutecznego tagline'u

 

Pytanie: Co jest krótkie, do rzeczy i może pomóc Ci połączyć się z większą liczbą klientów, z którymi chcesz się spotkać?


Odpowiedź: Dobry tagline.

Co to jest tagline?

Tagline to jedno zdanie wprowadzone przez właścicieli profili, które można znaleźć pod nazwiskami freelancerów zarówno w indywidualnych profilach jak i w katalogu

Dlaczego tagline jest ważny

Czy wiesz, że najczęstszym sposobem, w jaki freelancerzy i outsourcerzy spotykają się  jest wyszukiwanie w katalogu?

A czy wiesz, że obok Twojego nazwiska w katalogu jest tylko jedna linijka tekstu, w którą możesz wpisać co tylko chcesz?

Tagline odgrywa kluczową rolę w dopasowaniu klienta/freelancera Używaj go mądrze, a zwiększysz przepływ odpowiednich klientów do Twojego profilu.

Co składa się na dobry tagline?

Dobry tag to taki, który przyciąga uwagę klienta, którego chcesz poznać, powodując, że kliknie on na Twój profil z katalogu.

Istnieje kilka rodzajów tagów, które mogą to zrobić.

Najlepsze: Tagline'y, które odnoszą się do konkretnych obszarów

Ogólnie rzecz biorąc, freelancerzy, którzy są najbardziej skuteczne w lądowaniu pożądanych nowych klientów za pośrednictwem są tymi, którzy są w stanie zaprezentować się jako osoba, do której należy się udać do pewnych rodzajów pracy. Mając to na uwadze, zalecaną strategią jest użycie tagline'u, aby podkreślenie szczególnego obszaru usług lub szczególnej charakterystyki usług, do których oferowania masz wyjątkowe kwalifikacje, ze względu na swoje doświadczenie lub wybór kierunku usług. Przykłady tagów, które to robią:

  • magister geologii
  • Certyfikowany Intepretator Sądowy z Kalifornii
  • Tłumacz AV i talent głosowy
  • Ekspert od dialektów arabskich
  • Bardzo szybki czas realizacji

Te tagline'y będą bardzo przekonujące dla klientów, którzy potrzebują konkretnych usług opisanych w tych tagline'ach. Wyobraź sobie, że masz w ręku tekst o geologii... czy nie kliknąłbyś, aby spojrzeć na profil osoby, która wyraźnie specjalizuje się dokładnie w tej dziedzinie?

Szansa: Tagline'y, które mówią językiem klienta

Nawet najlepszy tagline na świecie nie przyniesie pożądanego efektu, jeśli klient nie będzie w stanie go zrozumieć. Dlatego opłaca się napisać tagline w każdym z języków, którymi posługują się Twoi klienci. (System pozwala każdemu na wprowadzanie tagów w dwóch językach. Członkowie mogą wprowadzać linki w tylu językach w ilu chcą).

Zwróć uwagę, że teksty napisane w różnych językach nie muszą być tłumaczeniem siebie nawzajem. Weź pod uwagę warunki panujące na rynku każdego języka, kiedy piszesz swój tagline. Jeśli piszesz tagline w języku, który nie jest często używany, bardziej ogólny tagline może być skuteczny. Na przykład, "Txhais Ntawv Askiv rau Ntawv Hmoob" ("Tłumaczenia na angielski") może być bardzo skuteczny, nawet jeśli jest ogólny i wspomina o parze języków, po prostu dlatego, że klient mówiący językiem Hmong może być zaintrygowany prostym faktem, że tagline został napisany w jego języku. Klient może czuć się komfortowo docierając do tego właściciela profilu, wiedząc, że usługodawca mówi w jego języku.

Warto wspomnieć: Tagline'y, które oddzielają cię od reszty

oferta

 

Jest jeszcze jedna kategoria tagów, o której warto wspomnieć. Chociaż nie przedstawiają one właściciela jako osobę, do której należy się udać po konkretny rodzaj pracy, co jest zalecaną strategią, myślę, że ten rodzaj tagu może być skuteczny, w niektórych przypadkach, poprzez przyciągnięcie czytelnika do pisarza. Przykłady tego typu tagów:

  • Ratowanie dobrych ludzi przed złymi tłumaczeniami
  • Słowo jest moją ostrygą.
  • Jeśli nie jestem online, prawdopodobnie jestem martwy

Zabawne, prawda?

Czy są to tagline'y, które przyciągają klientów z lukratywnymi projektami, które wymagają umiejętności i doświadczenia, które autor tagline'u ma wyjątkowe kwalifikacje do zaoferowania? Prawdopodobnie nie. Ale jest coś z humorem w marketingu i muszę myśleć, że więcej niż jedna dobra relacja klient/freelancer rozpoczęła się dzięki lekkim tagom takim jak te.

Co sprawia, że tagline jest zły?

Istnieje kilka rodzajów tagów, które nie są zbyt efektywne. Pierwszym z nich jest tagline, który nie wnosi nic nowego. Przykład:

  • Tłumaczenie angielski hiszpański

Nie jest zalecane podawanie par językowych w tagu, ponieważ klienci zazwyczaj wpisują języki podczas wyszukiwania w katalogu, co oznacza, że każdy, kto się pojawi, jest zakładany, że pracuje w danej parze.

Innym typem tagu, który nie wnosi wiele jest typ, który po prostu obiecuje to, czego klienci i tak oczekują. Na przykład:

  • Wysoka jakość, dotrzymuje terminów

To nie jest dobry tagline, ponieważ to, co oferuje, jest już przyjęte jako standard przez większość klientów.

  • Transalting to moja pasja

Najgorszym typem tagu jest ten, który zawiera literówki. Upewnij się, że Twój tagline jest wolny od błędów ortograficznych i gramatycznych, że nie ma problemów z ustawieniem znaków, że jest spójność wielkości liter (duże/małe), itd. Błędy tego typu w tagu na pewno odstraszają klientów.

Gotowy, aby wprowadzić swój tagline?

Jeśli nie masz jeszcze tagline'u, po co czekać - wprowadź go teraz! Możesz go zmienić lub poprawić w każdej chwili, a w międzyczasie przynajmniej wykorzystasz to magiczne miejsce w spisie firm!

Więcej na: http://rulang.pl

Autor

Redakcja wytlumaczone.pl